Meld een gevonden of verloren voorwerp op www.verlorenofgevonden.nl.
Als u iets gevonden hebt of bent verloren, kunt u hiervan aangifte doen bij de gemeente en niet bij de politie. Aangifte bij de politie doet u als u denkt dat het om diefstal gaat. Hebt u uw identiteitsbewijs verloren? Dan kunt u hiervan ook aangifte doen bij de gemeente.
Verloren identiteitsbewijs
Een rijbewijs, paspoort, identiteitsbewijs of vreemdelingendocument verloren? Aangifte bij de politie is niet nodig. U ondertekent een vermissingsverklaring bij de gemeente. Hiermee vraagt u een nieuw reisdocument aan. Is uw identiteitsbewijs gevonden en bij de gemeente afgegeven, dan neemt de gemeente zo snel mogelijk contact op.
Verloren pasjes
Bankpassen, ov-chipkaarten en dergelijke stuurt de gemeente meteen terug naar de betreffende bank of organisatie.
Gevonden voorwerp afgeven bij gemeente
Via www.verlorenofgevonden.nl kunt aangeven of u het gevonden voorwerp thuis bewaart of af wil geven bij de gemeente.
Als u het gevonden voorwerp niet thuis wilt bewaren, dan kunt het afgeven bij de gemeente tijdens de openingstijden van het raadhuis. Een afspraak maken is niet nodig.
Niet alles kunt u afgeven bij de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan:
- Dieren: breng deze naar de dierenopvang.
- Medicijnen: breng deze naar de apotheek.
- Gevaarlijke stoffen: meld dit bij de gemeente. De gemeente zorgt voor verwijdering van de stoffen.
De gemeente bewaart gevonden voorwerpen met een waarde tot € 450,- 3 maanden. Voorwerpen met een waarde boven de € 450,- bewaart de gemeente 1 jaar.
(Bron/foto: gemeente Zundert)